Bezoekers welkom

Geniet van een ontspannen Franse sfeer op eigen bodem

Iedereen heeft behoefte aan gezellige, sociale contacten. Dat heeft de coronatijd ons wel geleerd. PCO biedt u een omgeving waarin u kunt sporten en elkaar op een gemakkelijke en plezierige manier kunt ontmoeten. FIETSBOELDAG-2023-27a
En wil je er ook nog eens een Frans vakantiegevoel bij krijgen…..kom dan boulen.
Pétanque is een van de jeu de boules (letterlijk vertaald: balspelen). Maar jeu de boules is niet per sé pétanque. Er zijn veel meer Jeu de boules. Zelfs beugelen en klootschieten vallen eronder. Pétanque kent specifieke eigen spelregels en kent landelijke en internationale kampioenschappen (WK en EK).
In Nederland wordt jeu de boules (of ‘pétanque’) vaak gezien als een sport voor ouderen. Daar is natuurlijk niets mis mee, maar het is ook een uitdagende sport waaraan niet-gepensioneerden en jongeren veel plezier kunnen beleven. Je kunt al snel leren om op eenvoudig niveau mee te doen. Maar als sport komt er veel meer bij kijken dan zomaar wat ballen gooien. Het gaat bij pétanque zowel om techniek als om tactiek en dat vraagt veel training.
Daarom vinden wij het leuk om u kennis te laten maken met onze fantastische sport. Want een sport is het, maar het is ook nog eens gezellig en….goed betaalbaar.

Waar vind je Petanqueclub Oisterwijk (PCO)?

Het is mischien even zoeken, want onze club zit een beetje verscholen, achter uitvaartcentrum 't Seuverick aan de Moergestelseweg 32-D (Sportpark d’n Donk) in Oisterwijk. We hebben daar een schitterende accommodatie waar we trots op zijn met meer dan 38 buitenbanen en 12 binnenbanen.

We zijn daar altijd op:

dinsdagmiddag   13:00 - 17:00 uur
................................................. woensdagavond  19.00 - 23.00 uur
  donderdagmiddag  13.30 - 17.00 uur
  zondagochtend  10.00 - 13.00 uur

Verder organiseren we regelmatig toernooien, waarmee je op zo’n dag van 10.00 uur tot ongeveer 17.00 uur “onder de pannen” bent. En voor leden die dat willen is er de mogelijkheid deel te nemen aan competities van de NJBB (Nederlandse Jeu de Boules Bond)

Wil je ’t ook eens proberen?

Je kunt zonder enige verplichting één maand naar eigen keuze proberen of je ’t leuk vindt. We zorgen in die tijd dan voor deskundige begeleiding en natuurlijk ook voor echte jeu de boules-ballen. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Mia (tel: 0135282302 of Harrie (0135217337). Een e-mail sturen kan natuurlijk ook: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via onze website petanquecluboisterwijk.nl}

Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van onze opleiding. De kosten zijn voor niet leden € 25. Als je lid wordt krijg je die bovendien terug. Op de website wordt tijdig bekend gemaakt wanneer een nieuwe opleiding begint.

MG1228

Probeer het eens. Je zult ervan opkijken.