Wil van der Linden wildtoernooi

Uitslag wildtoernooi 2023

Op 17 december werd bij PCO het jaarlijkse Wildtoernooi gespeeld. Het is een oud en oergezellig toernooi dat bijna 20 jaar geleden (1994) door Wil van der Linden, enthousiast jager, in het leven geroepen is. In die tijd kon je je tanden nog wel eens stuk bijten op een achtergebleven stukje lood. Dat is nu niet meer zo, maar het idee is gebleven. Wil schonk ook de inmiddels naar hem genoemde wisselbeker. 18 namen staan er inmiddels op.

35 leden hadden zich voor dit toernooi aangemeld. Voor half tien kwamen de eerste deelnemers al binnen gedruppeld voor het toernooi dat om 10.00 uur zou beginnen.

Om tien uur precies werd gestart met de eerste van 3 wedstrijdrondes

Geheel volgens een aloude traditie wordt er tussen de wedstrijden door gezorgd voor de inwendige mens in de vorm van een lekker bord soep. Voor de prijsuitreiking is er dan nog een heerlijk warm lunchgerecht zodat iedereen echt voldaan huiswaarts kan keren.

De prijswinnaar van de wisselbeker was dit jaar Lies de Jong. Zij won de beker 10 jaar geleden ook al een keer. De prijs werd uitgereikt door Rietje van der Linden echtgenote van de inmiddels lang overleden Wil.

Ook kon Lies als eerste kiezen uit de 28 stukjes wild en andere leuke Kerstattenties die op tafel lagen uitgespreid. Maar liefst 80% van de deelnemers viel in de prijzen.

Een geslaagd toernooi met dank aan de allen  (evenementencommissie, barcommissie en schoonmaakploeg, onderhoud, en de wedstrijdleiding) voor organisatie.

2  3
 4  5